بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

سینما صحرا انقلاب حوزه هنری بندرعباس ویران شد.



دیروز عصر ۱۸ دی ۹۰ بیل های مکانیکی شروع کردن به خراب کردن پنج دهه خاطرات تئاتر هرمزگان،از سال های ۱۳۴۹ که محمود استاد محمد به بندرعباس آمد و گروه "پتوروک" را به همراه حسین احمدی نسب و دیگران راه اندازی کرد و شروع به تمرین "ریل" محمود دولت آبادی کردند،تا موقعی که مرحوم جهانگیر میرزاده بعد از سال ها دوری دوباره به این مکان برگشت و تئاتر را آغاز کرد.

تمامی هنرمندان نامی تئاتر استان از این مکان خاطره ها دارند،تئاترهای بسیاری در این سالن تمرین شده است،رضایی،جوشعار،پشتکوهی،میرزاده،احمدی نسب و...خیلی از گروه های کوچک شهرستان های اطراف، روزگاری یک اثر را در این سالن به روی صحنه بردند.

اما بیل های مکانیکی معنی کلمه نوستالژی را نمی فهمند،آنها فقط خراب می کنند،فرهنگسرای شهید آوینی یا سینما صحرا انقلاب حوزه هنری،هیچ فرقی نمی کند نامش چیست.


اگر چه خبر رسیده که قرار است این مکان فرهنگی قدیمی که خراب شد به جایش یک مجتمع فرهنگی دیگری روییده شود،اما این خبر برای مایی که بیش از یک دهه است در هنر هرمزگان فعالیت می کنیم،زیاد باور پذیر نیست.


یادمان نرفته که وقتی فرهنگسرای شهید آوینی سابق را خراب می کردند،مجتمع جدیدی در حال تاسیس بود به نام "تئاتر شهر" اما شباهنگام وقتی که همه ما خواب بودیم،این مکان تازه تاسیس از "تئاتر شهر" به مجتمعی برای برگزاری سیمینارها و میتینگ های سازمان های دولتی تبدیل شد./عکس مجید جمشیدی.

نظرات 3 + ارسال نظر
ماهی بالی سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:40 ق.ظ http://mahibali.blogsky.com

رویای تفدیده امین سالاری هم فجری شد اینم لینک خبرش

http://fadjrtheaterfestival.com/fa/news/post3367.php

احسان جمعه 23 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:13 ب.ظ http://lakposht.blogsky.com

سلام بهروز
ومن هم اولین برخوردم رو با تو توی این سالن داشتم. خوب باشی بهروز

تیاتری یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:06 ق.ظ

خراب نشد قراره باز سازی بشه لونه ی موشا مثل اینکه بیست سالی میشه نرفتی حوزه هنری سینما نبود دیگه خونه ارواح شده بود چرا مسایل و بزرگ میکنی الکی آره فهمیدیم روشن فکری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد