بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

بی بی بایی/ بازی شب یلدا


من سعادت دیدن مادر بزرگ و پدر بزرگ پدری را نداشتم،پدر بزرگ مادریم هم وقتی من چهار سال داشتم از دنیا رفت،اما یه مادر بزرگ خوب و مهربون داشتم که تا سال 84 هم زنده بود و در اهواز زندگی می کرد.

نام این مادر بزرگ مهربون من "آهو" بود،زنی زیبا و دوست داشتنی که برای ما خیلی زحمت کشید،آهو جان در سال های جنگ ایران و عراق در اهواز لباس سربازان را می شست،مادر بزرگ با دیگران زنان محله در آن زمان یک گروه درست کرده بودند  و به صورت داوطلبانه کارهای خدماتی پشت جبهه را انجام می دادند.

ما او را "آننه" صدا می کردیم،وقتی سال 83 برای خدمت سربازی رفتم اهواز،یک راست رفتم خونه دایی بزرگم که آننه رو ببینم،او در حال خواندن نماز بود،تا صدای من رو شنید نماز و قطع کرد من رو صدا کرد،همدیگر بغل کردیم،آغوشش یک بوی نوستالژیک داشت،بویی که من رو تا کودکی هام می برد.

روزی که از دنیا رفت این بو رو می داد،بدنش رو توی آمبولانس گذاشتیم که بریم خاکش کنیم،من و بدن بی روح مادر بزرگ تو قسمت عقب آمبولانس تنها بودیم،نمی دونم چرا می خندیدم اون لحظه.برای آخرین بار بوسیدمش.

بازی وبلاگی شب یلدا


شرایط ساده شرکت در بازی وبلاگی شب یلدا:


الف:عکسی از پدربزرگ یا مادر بزرگ یا هر دو را در وبلاگ یا صفحه فیسبوک خود منتشر می کنید.


ب:در پایین عکس منتشر شده یک خاطره از آنها بنویسید.اگر یک خاطره خوب باشه چه بهتر.


ج:حالا اگر دوست داشتی دو تا خاطره بنویسی،کسی نمیاد یقه شما رو بگیره.


د:هدف این بازی یک تشکر ویژه است از بابا بزرگ ها و مادر بزرگ ها است.


ی: من دوست دارم اسم این بازی "بی بی و بایی" باشه.


نکته مهم: فردا شب یلدا است،دوستان علاقمند می توانند از فردا عکس های خود را منتشر کنند،دیگران را هم به این بازی دعوت کنید.

یک اثر از رودان در بخش تجربه های نو جشنواره تئاتر فجر

اواخر مهرماه بود که خبر خوشحال کننده راه یابی تئاتر نمایشنامه "شی تال برقص بر مرگ من" به جشنواره فجر بخش تجربه های نو را در همین وبلاگ منتشر کردم.حالا خبر می رسد که هیت بازبین بعد از دیدن اثر رای به حضور این گروه جوان رودانی در حشنواره تئاتر فجر داده اند.

این یک اتفاق بزرگ در تئاتر رودان است که امیدواریم با حمایت همه جانبه این گروه بتواند اجراهای خوبی در جشنواره داشته باشد،لازم به ذکر است که بازبین های هرمزگان از حضور این گروه در جشنواره تئاتر استانی جلوگیری کردند.

اولین آموزشگاه هنری طراحی مد و لباس در هرمزگان


فاطمه باستانی هنرمند خوش ذوق و عملگرا هرمزگانی به تازگی آموزشگاه طراحی مد و لباس خود را افتتاح کرده است،علاقمندان به این هنر می توانند همه روزه برای ثبت نام و شرکت در دوره های تخصصی به این آموزشگاه مراجعه کنند.

خط فاصله هادی کی کاووسی منتشر شد.



خط فاصله مجموعه داستان هادی کی کاووسی هنرمند مهاجرت کرده هرمزگانی توسط نشر محترم چشمه منتشر شد،علاقمندان برای دریافت کتاب به این لینک بروند.