بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها



یک تجربه نو برای علاقمندان به محیط زیست و کسانی که دوست دارند شهری زیباتر داشته باشند برای زندگی،روز جمعه همان مکان همیشگی پارک دولت،البته این بار ساعت 5 عصر./طراح پوستر علی اصغر شعبانی

فیلم جدید مرتضا نیک نهاد.


فیلم  "گفتگوی منتشره نشده ی ژاله"پس از پایان مرحله تدوین و صداگذاری برای حضور در جشنواره فیلم اردببهشت به دفتر این جشنواره تحویل می گردد.مرتضا نیک نهاد کارگردان اثر پس از ساخت نا موفق فیلم "کنسرت سگ" تصمیم گرفت فیلم جدیدش را بسازد.

در فاصله این سه سال نیک نهاد با گریز به روزنامه نگاری و وبلاگ نویسی فعالیت های هنری و احتماعی خود را ادامه داد.این هنرمند خوش فکر و مدرن با ساخت فیلم جدیدش بازگشتی به هنر اصلی خودش داشت.در ضمن  فیلمنامه به صورت مشترک توسط  صدیقه طاهری و مرتضا نیک نهاد نوشته شده است.

بازیگران:فریده رییسی،رخشنده پاسلار،راشل قاسمی،منیژه آقایی و پگاه نجفی خواه و ...

مدیرتصویربرداری:عبدالحسین رضوانی.تصویربردار:سامی حزنی.صدابردار:مهدی بهرامی.طراح صحنه:میلاد صدیقی.منشی صحنه:منیژه آقایی.عکاس پشت صحنه:امیرمسعود ابری و ...


مشکلات تشکل های غیر دولتی در رسانه های هرمزگان سانسور شد.

پنج شنبه 24 فروردین وزیر ورزش جوانان دکتر عباسی در نشستی حضور داشتند با این نام "گردهمایی ورزشکاران، باشگاه های ورزشی و سمن های هرمزگان" در این دیدار نماینده باشگاه ها،نماینده ورزشکاران و نماینده سمن ها (سازمان های مردم نهاد NGO ) هر کدام به مدت ده دقیقه صحبت کردند.از طرف سمن ها من سخنرانی داشتم،از آنجایی که روابط عمومی سازمان ورزش و جوانان ونشریه صبح ساحل گفته های من را بازتاب خبری نداده است،تصمیم گرفتم که قسمتی از گفته ها را در این صفحه منتشر کنم.

پس از ادغام تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان و رویش وزارت جدیدی به نام "وزارت ورزش و جوانان" مشکلات زیادی برای تشکل های غیر دولتی به وجود آمد،به طوری که از اواخر اسفند 1389 تا امروز بیش از 300 پروژه که توسط تشکل های مختلف پیشنهاد داده شده بر زمین مانده است.

دلیل غیر فعال شدن تشکل ها نبود مجوز لازم برای فعالبت است به طوری که از روز بعد از ادغام تا امروز معاونت جوانان در سازمان ورزش و جوان هرمزگان معرفی نشده است، قبل از ادغام ترس این وجود داشت که فضای این وزارتخانه جدید کاملا ورزشی باشد.که این گونه نیز شد.

بحث یارانه سمن ها در حد یک شعار رسانه ای باقی ماند و هیچ وقت به دست تشکل ها نرسید،بحث همکاری دستگاه ها دولتی با سمن ها که متاسفانه  خیلی مناسب نیست،موضوع ساخت مکانی برای تشکل ها جهت برگزاری نشست ها و همایش ها یکی دیگر از خواسته ها سمن هاست که تا به حال اقدامی نشده است.

در ده سال اخیر جوانان هرمزگانی علاقه زیادی به فعالیت های اجتماعی پیدا کردند به طوری که بیش از 170 تشکل غیر دولتی در این چند سال در سراسر استان در حال فعالیت هستند.اما در سال گذشته متاسفانه مشکلات ادغام و دردسرهای بعد از آن جلوی فعالیت های سازمان های مردم نهاد را گرفت.

در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که برای جوانان تلاش می کنند امیدواریم در سال پیش رو دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

شرروو و محمد سایبانی جمعه 25 فروردین در هرمز


محمد سایبانی هنرمند هرمزگانی یک اثر جدید را با مخاطب های خود به اشتراک گذاشته و از همه علاقمندان خواسته که 25 فروردین جمعه پیش رو در جزیره هرمز حضور داشته باشند.

نام اثر جدید "شرروو" برگزفته از نام محلی صدف حلزونی شکل است،سایبانی از همه خواسته که همراه با کودک درونشان  وارد این اثر شوند.

ساختار اصلی اثر برگرفته از شکل اسپیرال است ، این شکل از دوره مردمان نخستین برای انسان جذاب بودم است و می توان این شکل را در حجاری های باستانی مناطق مختلف جهان دید ، هنرمندان بسیاری هم در طول تاریخ از این فرم برای خلق اثر بهره برده اند ، فقط کافی است واژه spiral را سرچ کنید و ببیندید .اطلاعات بیشتر در وبلاگ ماهی بالی

رمان "مثل آب برای شکلات" در بندرعباس تئاتر می شود.

«ابراهیم پشت‌کوهی»، هنرمند تئاتر بندرعباس از اجرای نمایشی براساس رمان «مثل آب برای شکلات» خبر داد.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر به خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: رمان «مثل آب برای شکلات» را به نمایشنامه تبدیل کرده‌ام که قرار است این نمایشنامه با هنرجویان کارگاه بازیگری در بندرعباس اجرا بشود.

به گفته‌ی او، تمرین این نمایش از اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

پشت‌کوهی درباره‌ی انتخاب این رمان برای اجرا در قالب تئاتر توضیح داد: این رمان را خیلی وقت پیش خوانده بودم و چون فضای آن به فضای رئالیسم جادویی در جنوب ایران بسیار نزدیک است، آن را برای اجرا در بندرعباس مناسب دیدم.

به گزارش ایسنا، رمان «مثل آب برای شکلات» نوشته‌ی «لورا اسکوئیول» و از جمله آثار ادبیات آمریکای لاتین است.

این کارگردان تئاتر بندرعباس درباره‌ی سالن اجرای این نمایش توضیح داد: تمرین‌ها را در سالن گروه تئاتر خودمان «تی‌تو‌وک» انجام می‌دهیم و امیدواریم با تجهیز این سالن بتوانیم اجرای عمومی را در همین سالن به صحنه ببریم.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد:‌ سالن تئاتر گروه «تی‌تووک» قرار است توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری و ارشاد بندرعباس تجهیز شود و با اینکه قول مساعد به ما داده‌اند، اما هنوز اقدامات عملی انجام نشده است که امیدواریم با همکاری دو نهاد بتوانیم نمایش را در همین سالن اجرا کنیم.

به گفته‌ی او گروه تئاتر «تی‌تووک» روز هفتم فروردین ماه امسال هم مراسم روز جهانی تئاتر را در بندرعباس برگزار کرد. در این مراسم، پیام روز جهانی تئاتر که نوشته‌ی جان مالکوویچ است، با ترجمه‌ی اعضای این گروه خوانده شد.

همچنین اجرای نمایش، برگزاری جلسه نمایش‌نامه‌خوانی و انجام سخنرانی توسط هنرمندان با سابقه بندرعباس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. این مراسم به همت گروه تئاتر «تی‌تووک» وتشکل غیر دولتی خانه خشتی گامبرون به شکل کاملا خصوصی، با حضور اهالی تئاتر و علاقه‌مندان این هنر در سالن این گروه تئاتری برگزار شد./منبع

پوستر های خیام مویدی در مسابقه پوستر اوکراین

سال 1390 پر از اتفاقان خوب بود،برای هنرمندان هرمزگانی،اما در پایان سال اتفاق متفاوتی برای هنر استان رقم افتاد،آثار گرافیکی جوان خوش فکر مینابی "خیام مویدی" در مسابقه پوستر در کشور اوکراین پذیرفته شد.نام این هنرمند را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

چهار پوستر از خیام مویدی به بخش فینالیست در هشتمین سه سالانه ی پوستر اوکراین راه یافت.
هشتمین سه سالانه ی پوستر اوکراین اواخر آوریل 2012 در موزه پوستر شهر خارکیف اوکراین برگزار میشود.