بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

جرقه در جنگل توسط تی تووک نمایش نامه خوانی می شود.

آرمین:می دونی اگه یه زن خودشو از پونزده طبقه پرت کنه چی میشه؟
تمرینات نمایش نامه خوانی "جرقه در جنگل" نوشته فاطمه جعفری آغاز شد.
مریم حکمت ،الهام اسکندری،لاله حسینی، محمد سایبانی و بهروز عباسی در این اجرا ایفای نقش می کنند.ما قصد داریم در هر تمرین از 5 نفر از علاقمندان دعوت کنیم فرایند کامل شدن این اجرا را دنبال کنند.
دوستانی که مایل به دیدن این تمرینات هستند نام خود را بنویسند.
تمرین بعد فردا چهارشنبه ساعت 17 پلاتو تی تووک واقع در پارک شهر بندرعباس


بازی در بازی وبلاگی شب یلدا


این بازی اسمش هست ایران و عراق،این بازی رو من از اهواز به یادگار دارم،یک کاغذ a4 بر می دارید،بعد شروع می کنید به نقاشی کشیدن به شکل بالا(البته من کلن بد نقاشی می کنم ببخشید) در یک سو ایران است با تجهیزات نظامی و پشتیبانی مثل تانک و جنگنده و بیمارستان و پیاده نظام و در سوی دیگر هم عراق وجود دارد با همین تجهیزات،اما دقت کنید که این نقاشی ها در دو طرف نباید قرینه هم باشد.



بعد دو تا خودکار قرمز و آبی بر می دارید،یکی باید عراقی بشه و دیگری ایرانی،کاغذ را از وسط تا می زنید و هر دفعه از بازی یکی از بازیکن ها یک نقطه پر رنگ مثل شکل بالا در پشت برگ به وجود می آورد.بعد از هر نقطه، برگه را باز می کنید که ببینید آیا لکه نقطه پر رنگ شما توانسته تانک،جنگنده یا سرباز دشمن را نابود کند یا نه؟

پیروز میدان کسی است که زودتر تجهیزات دیگری را نابود کند.

این بازی به دعوت وبلاگ رادیو منا منتشر کردم برای بازی شب یلدا.شما هم می توانید یک بازی معرفی کنید.

فیلم مستند تئاتر هرمزگان


مدت ها بود که فکر ساخت فیلمی در خصوص تئاتر هرمزگان فکر مرا مشغول کرده بود،حالا دیگر تصمیم نهایی را گرفتم و با برخی از بهترین های استان برای همکاری در ساخت این فیلم وارد مذاکرده شدم،این فیلم می خواهد نگاهی داشته باشد به تئاتر از آغاز تا  به حال،پیش بینی کردم که مرحله فیلمبرداری یک سال زمان ببرد.

برای ساخت این اثر به کمک همه تئاتری ها نیاز دارم،مخصوصا دوستانی که در شهرهای اطراف زندگی می کنند،نمی خوام اسم شخص تاثیر گذاری از قلم بیفتد. برای ارسال عکس و فیلم و دیگر اطلاعات از تئاتر های قدیمی . این ایمیل من.


karavaar@yahoo.com


توضیح شماره 2 در خصوص موفقیت تئاتر تی تووک در مسکو

در جایی خواندم که نوشته بود که از گروه تئاتر تی تووک تقدیر شده و این ها به دروغ می گویند که کار برگزیده شده اند،و در ادامه نوشته بودند که اثری به نام "ستوان" جایزه بزرگ جشنواره رو گرفته و مخاطب را دعوت کرده بود که به سایت جشنواره مراجعه کند.


اما اصل ماجرا و توضیح لازم


اثری با نام "ستوان" به عنوان بهترین اثر از نگاه مردم در این جشنواره انتخاب شده و از آن جایی که این اثر یک نمایش موزیکال به زبان روسی بود،بیشتر تماشاگران با این کار ارتباط خوبی برقرار کردند،اما متاسفانه این اثر مورد نقد شدید داوران و منتقدان جشنواره قرار گرفت.

اما برخی در اینجا به اشتباه تصور می کنند. برای روشن شدن بیشتر به این عکس و نوشته های مشابه توجه کنید.



خب این افراد می گویند که از مکبث گروه تی تووک فقط تقدیر شده :

 بی شک من زبان روسی بلد نیستم اما تشابه کلمات را همه ما به راحتی می توانیم تشخیص دهیم.در این عکس شما شاهد جوایزی هستید که روز اختتامیه داده شده.

در خط دوم و سوم شما شاهد حایزه بزرگ مردم هستید که به اثر "ستوان" داده شده،خوب توجه کنید نوشته های این قسمت با بقیه نوشته کاملا فرق دارد.

اما در خط های 4 و7 و11و13و16و 18 و بالاخره 20 همه نوشته ها با یک جمله شروع می شود.

 Симпатии жюри за

که نشان دهنده نظر داوران است برای مثال هیت داوران در خط 18 خانم اوکسانا کیسلف رو به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن انتخاب کرده است.آیا نیاز هست بیشتر توضیح داده شود؟


توضیح پایانی:خیلی از دوستان گروه من موافق این نیستند که من این گونه انرژی بگذارم برای این موضوعات،مثل اتفاقاتی که برای رفتن ما به فرانسه پیش آمد،اما با دوستان گروه  در این مورد موافق نیستم و فکر می کنم اگر سکوت کنم برخی مطالبی را که این افراد منتشر می کنند به عنوان سند و حرف راست می پذیرند.



توضیح شماره ۱ در خصوص موفقیت تئاتر تی تووک در مسکو

با توجه به اینکه برخی از افراد در این استان موفقیت گروه تئاتر تی تووک را باور ندارند،این عکس و نوشته ها را منتشر می کنم،شاید که شک آنها بر طرف شود.


الف:وقتی آقای پشتکوهی خبر داد که تئاتر مکبث برگزیده جشنواره شب های مسکو شده،من فوری به سایت جشنواره مراجعه کردم و بیانیه هیئت داوران را برای یک دوست عزیز که در مسکو زندگی می کند ارسال کردم و از او خواستم که قسمتی که به گروه تی تووک مربوط است را ترجمه کند.(به پایین عکس توجه شود lives in moscow/russia)





فردای آن روز یعنی 3 دسامبر مصادف با 13 آذر 1391 او در پاسخ من نوشت"جایزه هیت داوران برای گروه تئاتر تی تووک (عکس را ببینید و با دقت بخوانید)



یک دوست ایرانی از آن سوی دنیا به ما با اشتیاق تبریک می گوید اما در اینحا..... ...هه