بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

فروید در نامه ای به استفن تسوایگ مورخ سی و یکم ماه می ۱۹۳۶

هر کس که بخواهد به نوشتن شرح حال و زندگی دیگران بپردازد کاری جز دروغگوئی، پنهانگری و عوام فریبی نخواهد کرد و بر آن خواهد شد که عدم درک خود را از آن همچنان پنهان بدارد . زیرا حقیقت زندگی انسان ها امری است غیر قابل دسترسی و حتی اگر فرض کنیم که بتوان بدان دسترسی یافت استفادة عملی از آن امری غیرممکن خواهد بود.

خاطره ای جالب از جاده اهواز به بندرعباس

چند روز پیش که داشتم از راه اهواز به بندرعباس برمی گشتم به یک سری تابلو جالب برخورد کردم که فکر کنم اسم روستاهای اطراف بود،اما در این بین نام دو تا روستا برای من واقعا خنده دار بود روستاهایی با نام "مال میر" و "مال محمود" از دیگر اسم های جالب می توان به "رگ سفید"،"بی بی حکیمه"،"شیخ زندگی" و "چاه تلخ" اشاره کرد اما نام یک روستا برایم واقعا عجیب بود و خیلی علاقه دارم که بدونم چرا اسم این مکان این جور انتخاب شده؟ روستایی بود به نام "تل سیاست"


یک سوال:مسیر جاده اهواز تا عسلویه واقعا به شکل خوب و منظمی هم تابلوگذاری شده هم خیلی کم خطر است و رانندگی در این مسیر بسیار سهل است،اما وقتی از عسلویه وارد پارسیان و مرز هرمزگان می شویم با جاده کهنه و بدی روبرو می شویم که بسیار خطرناک به نظر می آید.به راستی چرا؟

تاتر هرمزگان در جشنواره فجر

در گفتگوی کوتاه تلفنی با ابراهیم پشتکوهی نویسنده و کارگردان نمایش"فروش یک روح سرکش با فن تف یا بوتیقای خون" که دقایقی پیش انجام شد،گروه در حال راه اندازی دکور این نمایش است که با توجه به استقبال زیاد تماشگران از این اثر احتمال می رود که بر خلاف همیشه این نمایش در روز 28 بهمن سه اجرا داشته باشد.

علاقمندان به هنر تاتر می توانند در ساعت 16 و 18 ـ طبق جدول منتشر شده جشنواره ـ از این اثر دیدن کنند،این تاتر در مجموعه تاتر شهر تهران سالن کارگاه نمایش به روی صحنه می رود. 

گروه تاتر تی تووک در بازار تاتر جشنوراه

گروه تاتر تی تووک هرمزگان که با نمایش" فروش یک روح سرکش با فن تف یا بوتیقای خون" در جشنواره تاتر فجر حضور دارد امروز در دومین روز بازار تاتر به معرفی آثار تولید شده گروه در این چند سال پرداخت،مدیران و کارشناسان فستیوال های خارجی که برای این بازا تاتر دعوت شده اند،پس از گفتگو با ابراهیم پشتکوهی از آثار اجرا شده گروه خوششان آمد که پس از نشست DVD نمایش های گذشته ذر اختیار این افراد قرار گرفت.

غرفه بازار تاتر گروه تاتر تی تووک در تالار وحدت تهران میزبان علاقمندان به هنر می باشد،در این غرفه شما می توانید عکس ها و کلیپی را که مورد گروه تهیه  شده است را ببینید.

بعد از ۵ سال به اهواز آمدم.

امروز ساعت ۱۱ با هما و دیگر خانواده وارد شهر اهواز شدیم،تمام جاده بارانی بود،ما برای عروسی برادر بزرگم یوسف وارد اهواز شده ایم،من در اهواز به دنیا آمده ام و این جا  احساس های گمشده دارم از کودکی،تصمیم دارم هما را به خانه ای ببرم که در کودکی در آن زندگی می کردم.

آسمان اینجا ابری است و هوا بسیار خوب است،جای شما خالی