بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

گفتگو با ماشین تولید هنر(محمد سایبانی)



محمد سایبانی را نمی شود تنها بازیگر تئاتر دانست،او می گوید:"بزرگترین شهوت بازیگر تئاتر تجربه کردن است.پس نقاشی می کشد،عکس می گیرد،مجسمه می سازد و ساز می زند." من به شوخی نام او را "ماشین تولید هنر" گذاشته ام.در تمام اتفاقات هنری این استان رد پایی از محمد سایبانی وجود دارد.او عاشقانه خودش را در اختیار فرهنگ و هنر گذاشته است.یک گفتگو کوتاه با او انجام دادم به بهانه اجرای عموم دو نمایش از گروه تئاتر تی تووک./عکس حسن بردال


در استان هرمزگان این برای اولین بار که یک گروه تئاتر آثارش را به صورت "رپوتوار" برگزار می کند.کمی در خصوص این اصطلاح توضیح می دهید؟

 

وقتی یک گروه در یک دوره زمان خاص کارهای تولید شده را به اجرا بگذارد.

 

با توجه به تجربه 15 ساله در هنر هرمزگان،چه کارهایی برای جذب مخاطب به سالن های تئاتر انجام داده اید؟

ما تجربه های مختلفی انجام داده ایم،اما مهمترین شکل تبلیغات خود مردم هستند.من یک مثال دارم که می گویم:تماشگر واقعی کسی است که برای دومین بار بلیط بگیرد و به سالن بیاید.دلیل اصلی اینکه مخاطب غیر هنرمند از سالن ها فاصله گرفته است،نبود اجرای مداوم است.

 

خیلی جزیی تر اگر بگویید برای این دوره چه نوع تبلیغاتی را در نظر گرفته اید؟

از طریق رسانه ها،بیلبورد و البته فضای مجازی که خیلی هم موثر است.

 

آیا تئاتر "تنها سگ اولی...." دچار تغییرات کلی شده است؟

من فکر می کنم مخاطب یک اتفاق تازه را می بیند،با توجه به اجرای عموم در تهران نمایش تغییر کرد و به پختگی رسیده است.

 

در مورد راه یابی گروه تی تووک به فستیوال تئاتر آوینیون فرانسه کمی توضیح یدهید.

 

یک فرصتی پیش آمد که بعد از سال ها دوباره به جشنواره فجر برویم و آن جا کار ما دیده شود،ما سال ها تو این شهر کار کردیم و حالا در حال دریافت نتایج این تمرینات و سخت کوشی ها هستیم.در واقع حضور در این فستیوال(اگر مشکل خاصی پیش نیاید.) برای ما یک کلاش آموزشی است.من دوست داشتم که دیگر گروه های هرمزگانی هم در فستیوال حضور داشتن.این یک امر عادی است که هنرمندان در کل دنیا یه سرزمین های یکدیگر بروند و تئاتر اجر کنند.

 

نگاه و عملکرد گروه تی تووک روز به روز حرفه ای تر می شود،دلیل این روند رو به رشد را در چه می بینید؟

 

شاید دلیل اصلی این باشد که ما بیشتر به خودمان سخت می گیریم و احساس می کنیم که باید رشد کنیم و این تلاش است که به چشم می آید.

 

خیلی راحت و بدون سانسور جواب بدهید.عملکرد انجمن نمایش هزمزگان را چگونه ارزیابی می کنید؟

 من محمد سایبانی با این همه سال فعالیت در حوزه تئاتر الان نمی دانم انجمن نمایش در چه وضعیتی است که بتوانم تحلیل کنم.

نظرات 2 + ارسال نظر
فرشته مرگ یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ق.ظ

سلام بهشب دستت درد نکنه به محمدم خسته نباشی میگم

کربونت

ایسا یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 ق.ظ http://teatrical.blogfa.com

آرزوی موفقیت دارم برای گروه تی تووک.هم در اجرای عموم هم در اونیون

متشکرم ایسا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد