بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

آن گونه که نیستیم/ چرا هنرمندان هرمزگانی از هم حمایت نمی کنند؟



چند روز پیش نمایشگاهی در بندرعباس برگزار شد با نام "نشانه ونوشته نشانه" که در آن 48 دانشجو جوان رشته گرافیک آثارشان را به نمایش گذاشته بودند،این اتفاق مفید به همت موسا عامری هنرمند هرمزگانی و با هزینه خود دانشجویان رخ داده بود.

اما آنچه که باعث ناراحتی من شد،عدم حمایت هنرمندان بندرعباسی از این نمایشگاه بود،هیچ هنرمند گرافیستی را ندیدم درمورد آثار این هنرجویان مطلبی بنویسد یا در نمایشگاه با آنها به گفتگو بنشیند.متاسفانه دغدغه حمایت از یکدیگر و حمایت از فرهنگ و هنر در درون ما شکل نگرفته است و تا وقتی که به این شکل انفرادی فکر کنیم،پیشرفت چندانی در درون جامعه ای که در آن زندگی می کنیم رخ نمی دهد.

اگر هنرمندان مطرح تجسمی استان،لحظه ای پیش خودشان فکر می کردند که "حمایت از این 48 نفر یعنی این که ما 48 نفر را به سمت خانواده هنر در هرمزگان هدایت می کنیم،آن هم فقط با یک حضور کوچک و یا با نوشتن مطلبی 3 پاراگرافی در صفحه روزنامه ،وبلاگ یا هر رسانه  دیگری چقدر سودمند و مفید است."حتمن به شکل شایسته ای از این اتفاق مهم حمایت می کردند.

هنرمندان موسیقی آشنایی با ادبیات و شعر هرمزگان ندارند،عکاسان از تئاتر خبر ندارند و تئاتری ها از خواسته های سینمایی ها حمایت نمی کنند.هر کسی در لاک خودش در حال زندگی است.و گاهی اوقات مثل همین مثالی که زدم،گرافیست ها از گرافیست های جوان تر بی خبرند.

متاسفانه دایره کوچک مان را هر روز کوچک تر می شود و این بی توجهی به یکدیگر، روزی دامن خودمان را هم می گیرد.آه

نظرات 5 + ارسال نظر
فرشته مرگ پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:06 ب.ظ

سلام بهروز باعث خوشحالی که اگه به وبلاگت میام چند لحظه ای روبه فکر کردن میگزرونم حرفت متین حمایت از هم دیگه مثل قدیم نمیشه اما ما کاری کردیم که مردم از ما حمایت کنند مااین پایگاه بزرگ اجتماعی رو داریم فراموش میکنیم

ممنون فرشته مهربون

لاتیدان جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:27 ق.ظ http://latidan2.blogsky.com/

فردیت همیشه جزیی از خصلت هنرمندان بوده اما اگر برخی رفتارها از سر تنبلی ویا بی خبری ویازود رنجی ویا حسادت ویا حب وبغض های کوچک شخصی باشد قابل پذیرش نیست مگر ما چقدریم؟
شاید نبود فضای نقد به رشد فردیت های کاذب کمک کرده باشد
من که رفتم ودیدم واز این همه خلاقیت در آفرینش لوگوتایپ های مختلف لذت بردم
از نوشته ات ممنون حق با شماست

فاطیما جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:15 ق.ظ

مرسی بهروز جان از اطلاع رسانید.
توی شهر ما هنرمندان از هم حمیات نمی کنند این رسمه خیلی قدیمیهاز وقتی من یادمه!باید نباشی تا یادت کنند ما فقط ادعا هنرمندی و هنرمند داشتن داریم وگرنه دلامون انقدر کوچیکه که جایی خودمون توش نیست دیگه چه برسنه به بقیه...

victim شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:02 ق.ظ http://victim.aminus3.com

متاسفانه من خبر نداشتم.
اگه می دونستم حتما میومدم

محسن شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:48 ق.ظ

سلام بهروز عزیز یه جیزویی به ما خودمو بر چرایی باید داخل خودمو دنبالش بگردیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد