بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

به آمنه بهرامی قربانی اسید پاشی،نامه بنویسید


شاید خیلی از شما اسم "آمنه بهرامی" را شنیده باشید،دختری بی گناه که در آبان 1383 در تهران صورتش و چشمانش را به خاطر اسید پاشی از دست داد،آمنه بعد از 7 سال توانسته که حکم قصاص را در دادگاه بگیرد و قصد دارد که خودش اسید را بر صورت "مجید"_خواستگار سابقش_ بریزد.


من قصد دارم برای آمنه نامه بنویسم،احساسی در دلم می گوید آمنه دست از این تصمیم خشونت آمیز بر می دارد.شما هم به او نامه بنویسید.


سلام و عصر به خیر


آمنه جان هم وطن آسیب دیده و بی گناه من،این نامه را از شهر بندرعباس برای تو می نویسم،مدت هاست که نامه ننوشته ام،من نه تو را می شناسم نه شخصی را که با تو چنین کرد،بی شک من کامل تو را درک نمی کنم و حتی لحظه ای نمی توانم خودم را جای تو بگذارم.

اما خواهشی از تو دارم آمنه،که دست از تصمیمی که گرفته ای بر داری،تو قربانی هستی و باز تاکید می کنم که احساسی که تو داری را من درک نمی کنم اما،خون به خون شستن محال آمد محال.

قصد دارم همین الان کتاب حافظ را باز کنم و هر شعری را که در آمد برای تو بنویسم،به امید روزهای خوش و شیرین برای تو.


آن کیـست کـز روی کـرم بـا مـا وفـاداری کــنــد

بـرجای بـدکاری چـو مـن یـکـدم نکــوکاری کنـد

اوّل به بـانـگ نـای و نـی آرد بـه دل پـیـغـام وی

وانـگـه به یک پیـمانه می بـا مـن وفـاداری کنـد

دلبـر که جان فرسود از او کام دلم نگشود از او

نـومـیـد نتـوان بـود از او باشــد که دلـداری کنـد

گفتـم ؛ گـره نگشوده‌ام زان طـرّه تـا من بـوده‌ام

گـفتـا ؛ من‌اش فـرمـوده‌ام تـا بـا تـو طـرّاری کنـد

پشمینه‌پوش تنـد‌خـو از عشق نشنـیـدست بــو

از مستـی‌اش رمـزی بگو تا ترک هُشیاری کـنــد

چون من گدای بی‌نشان مشکل بـُوَد یاری چنان

سلطان کجـا عیـش نـهـان بـا رنـد بـازاری کـنــد

زان‌طرّه‌ی پرپیچ و خم‌سهل‌است اگر بینم ستم

از بند و زنجیرش چه غم هرکس که عیّاری کنـد

شد لشکر غم بی‌عدد از بخت می خواهم مدد

تا فخر دین عبدالصّمد باشد که غمخواری کـنـد

بـا چشـم پر نـیـرنـگ او حافـظ مـکـن آهنـگ او

کــآن طـرّه‌ی شبـرنـگ او بسیـار طـرّاری کـنــد

نظرات 12 + ارسال نظر
لی پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:37 ب.ظ http://www.leee.us

سلام
ممنون از تو که این اقدام رو انجام دادی .
اما به هر حال ما هم اگر جای اون شخص باشیم تصمیم گرفتن خیلی سخت میشه برامون .

باهات موافقم.اما شاید بعد از اینکه انتقام گرفت حال خودش هم بدتر بشه.اما احساس گذشت می تونه خودش را به زندگی امیدوارتر کنه.

pink پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:47 ب.ظ http://www.togetherlife.blogsky.com

سلام
چجوری باید براش نامه بنویسیم؟

تو وبلاگت بنویس وقتی ما خیلی بشیم و خوب اطلاع رسانی بشه به کوش امنه می رسه

امیرعلی جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:28 ب.ظ

« بهترین شب » روز جمعه هم آنلاینه ! موضوع چیه ؟

درود بر امیر علی.فشار کار دلیلش بود

پری ناز شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ق.ظ

درود
امیدوارم تصمیم عاقلانه ای بگیرد هر جور که دلش آرام میگیرد .

از شما هم بابت اطلاع رسانی تشکر می کنیم .

مریم چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:56 ب.ظ

http://rahbordnews.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=16688:1390-02-27-11-27-40&catid=13:2&Itemid=3

نجفیان پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:57 ب.ظ

دوستان گرامی دخالت نکنید این انسان نما دل تمام انسانها را شکسته و امنیت همه را به خطر انداخته است عف و گذشت شرایطی دارد که به نظر من این اسید پاش لیاقت آنرا ندارد.

سحر پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:10 ب.ظ

یادم می آید یکبار در یکی از پستهایتان از افرادی خشن نوشته بودید که به دوستتان حمله کرده بودند و او را با ضربات چاقو زخمی کرده بودند نوشته بودید افراد خشن آیا به نظر شما این فردی که روی صورت دختری جوان اسید ریخت خشن نیست. بارها از برخورد با زورگیران که اموال مردم را سرقت می کنند نوشتید آیا به این فکر کرده اید آن کسی که اسید را بر صورت آن دختر ریخت و زیبایش را دزدید نباید مجازات شود. کمی به روزهای سختی که این دختر سپری کرده و می کند فکر کنید لینکی که خانم مریم گذاشته اند را بخوانید نوشته کسی است که از نزدیک همه چیز را شاهد بوده. آمنه را متهم به خشن بودن نکنید. روزهای سختی که داشته و دارد را هم در نظر بگیرید. نگوید تصمیم خشونت آمیز.

این نوع محاکمه انتشار خشونت است و برای جامعه مفید نیست.

[ بدون نام ] جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:03 ق.ظ

اسید ریختن روی صورت یک دختر انتشار خشونت نیست؟ ایجاد نا امنی برای یک دختر نیست؟
پس برای این فرد چه نوع مجازاتی را در نظر می گیرد که اول از همه این فرد به سزای اعمال خود برسد و بعد اینکه هیچ شخص دیگری جرات نکند از قبیل کارها انجام دهد. فکر نمی کنید برخورد نکردن با این مسائل باعث می شود این ماجراها باز هم ادامه داشته باشد؟

دوست عزیز سال هاست که داریم اعدام می بینیم.اما آیا تجاوز و قتل و ...کم شده است؟سال هاست که قطع دست اجرا می شود اما آیا دزدی کم شده است؟حالا آمنه اسید بریزد روی صورت مجید؛یک درد به درهای دنیا اضافه می شود.ما تلاشمان باید به سوی کار فرهنگی و روانی جامعه حرکت کند.ما جامعه خشنی داریم و نیاز به انتشار لطافت و مهربانی و گذشت در آن احساس می شود.

[ بدون نام ] جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:15 ب.ظ

مسئله اسید ریختن یا نریختن روی صورت آن مرد نیست مسئله این است که چطور با این افراد برخورد کرد که دیگر از اینگونه مسائل در جامعه اتفاق نیفتند. جرائمی که در جامعه اتفاق می افتد متفاوت هستند هیچ وقت نمی شود یک دزد را با یک قاتل و یا یک مثلا قاچاقچی مواد مقایسه کرد. چون ریشه ارتکاب این جرائم متفاوت است. بیشتر صحبت من در مورد خشونتهایی است که در جامعه برای زنها اتفاق می افتد. ناامنی که برای زنها وجود دارد. اگر می گویم باید با این مسائل برخورد کرد به این معنا است که چطور اجازه نداد که مردهایی مثل این مرد در جامعه جولان بدهند. کار فرهنگی و روانی نیاز به امکانات زیاد و استفاده از افرادی کارآمد دارد. که این فرهنگ سازی نیاز به زمان زیادی دارد. به نظر شما ریشه ارتکاب این جرم چی بود؟

برای رسیدن به ریشه ارتکاب باید تحقیق کرد.ببین دوست عزیز ما همه معتقدیم که این مرد یک عمل غیر انسانی و خشونت آمیز انجام داده حالا آیا ما هم باید با او همان کاری را بکنیم.خب این می شود دو عمل غیر انسانی و این یعنی انتشار خشونت.این اتفاق وحشتناک متاسفانه افتاده است حالا ما باید ببینیم چه کنیم که روحیه خشونت آمیز را در جامعه کمتر کنیم.یک شبه که ایران سوئیس نمی شود.باید کار کرد و فعالیت کرد تا نتیجه گرفت.این که صورت این مرد هم مثل صورت آمنه از بین برود فقط صورت مسئله از بین می رود.ما همه در این جامعه به اندازه مرد اسید پاش مقصریم.

سحر یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:28 ب.ظ

یعنی با این مرد هیچ برخوردی صورت نگیرد چون باعث می شود روحیه خشونت آمیز در جامعه بیشتر شود؟ من هم نمی گویم روی صورت آن مرد اسید ریخته شود می گویم باید با افرادی مثل این مرد برخورد شود. اینکه کسی جرمی را مرتکب شود و به خاطر آن جرم مجازات نشود که نمی شود.
اینجا را نمی توان با کشورهای دیگر مقایسه کرد چون فرهنگها مختلف هستند نوع زندگی و آموزشها و قوانین متفاوت هستند همینطور تعریف خشونت در اینجا با تعریف خشونت در کشوری دیگر متفاوت است.
باید ببخشید که دو کامنت قبلی که برای شما گذاشته ام بی نام بود.

ما باید ببینیم چه چیزهایی دست به دست هم داده که این مرد به خودش اجازه بدهد این کار وحشیانه را انجام دهد.کار اصلی ما این است.البته خود آمنه هم گفته که دیه می گیرد و به شرطی که اسید پاش هم تا اخر عمر در زندان باشد.
در ضمن قوانین ما خشن است و هیچ اشکالی ندارد که اصلاح شود؛باید ببینیم آن کشورهایی که در این زمینه ها موفقند چه راهی را طی کرده اند و از آنها تقلید کنیم.هیچ اشکالی ندارد.
باور کن چون نیک بنگری مرد اسید پاش هم بی گناه است.مشکل خیلی عمیق تر است

سحر یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:53 ب.ظ

همه انسانها بی گناه هستند. هیچ انسانی گناه کار به دنیا نمی آید.
اولین جایی که شخصیت انسان شکل می گیرد خانواده است و بعد از آن جامعه. اگر قرار است کار فرهنگی صورت گیرد باید از خانواده ها شروع شود از پدر و مادر از نوع برخوردی که آنها با هم دارند از نوع برخوردی که با کودک دارند. برخوردهای خشونت آمیز یا برخوردهایی توام با مهربانی زیاد با کودک در آینده از آن فردی درست نمی سازد.
درست است که خیلی از قوانین مشکل دارند اما نوع تعریف جرم هم در جوامع مختلف متفاوت است به عنوان مثال در دعوایی که بین دو نفر صورت می گیرد فریاد کشیدن یکی از آنها در یک جامعه به عنوان عملی خشونت آمیز تعریف می شود و در جامعه دیگر نه. همراه با عوض کردن قوانین باید نوع آموزشها را نیز تغییر داد. بحث کردن در مورد این موضوع خیلی گسترده است.

مژگان دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 ب.ظ

سلام
حالا که آمنه مجید را بخشیده دوست دارم روزی بشه اونو شبیه شکل اولش و با روحیه توی روزنامه ها ببینم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد