با حضورگروه های موفق نمایشی از استان هرمزگان در آیین سی امین جشنواره فجر حاصل کدام نگاه مسئول مدارانه متولیان تئاتر استان می تواند قلمداد شود؟
عملکرد مدیریت ارشد فرهنگ و هنر استان ؟
حوزه ی گسترده حضور بودجه های کلان استان در ردیف حمایتی از هنرمندان(!) ؟

دایره بی بغض پیشکسوتان و در طبق اخلاص دست دوستی با هم نهادن؟
حمایت ازاجراهای قول داده شده مدیریت قبلی فرهنگ و ارشاد ؟
انعطاف کبریت ب
ی خطری انجمن نمایش استان که بازوی نظارتی خود را در ترکیب شورای بازبینی هیچگاه بدست نیاورده و تلاش دلسوزانه جناب رئیسشان ابتر مانده است .
آیا نحوه تعامل گروه های استانی به نحوی بوده که ماحصل همکاری ها حضور موفق چهارگر
وه نمایش صحنه ای و خیابانی در فجر امسال بتوان برشمرد؟
وقتی ما معتقدیم که هنرمند به مردم  تعلق دارد و چون برآمده از مردم بوده رو در روی همدیگر به گفتگو می نشینند یکی بر صحنه نمایش و دیگری بر صندلی های سالن نمایش و این دیالوگ گویی ادامه ی همان انتقال مفاهیم عالیه انسانی و اخلاقی ست.

مردمی که دوست دارند نمایش ببیند و لذت شکل یافتن اندیشه ورزی، باز آفرینی فرهنگ زیبایی ها و گفتگوها را به عینه به سیل بنشینند.
 این خواسته ، حد و اندازه اش در اجراهای
عمومی ست که به رونق نمایش سبب می شود و در معرض همین بازخورد تماشاگر دم دستی خودمان است  که دیده می شود .  حق تئاتر دیدن را از هم نگیریم این سخنم با دوستان تئاتریم هس
الغرض حضور مایه  مباهات  دو کار صحنه ای از استان هرمزگان در جشنواره سی ام تئاتر فجر "نمایش شی تال برقص بر مرگ من"  کاری از گروه نمایش تیگار رودان در بخش تجربه های نو و بخش بین الملل ونمایش "کمدی الهی جلد دوزخ" از گروه نمایش تی تووک  بندرعباس که در همراهی با چندی از هنرمندان تهرانی در بخش میهمان حضور دارند.
پشتکار و حُریت این گروه های ساعی باعث این موفقیت  شده است.  گروه تی تووک که هم اکنون به صورت حرفه ای و تثبیت شده تاثیرات خود را در تئاتر استان همراه دارد و تجربه های نو و تجربه های خلاق این گروه جایگاه خود را یافته است ،وهم چنین گروه سخت کوش تیگار با نمایش " شیتال برقص بر مرگ من " با همه ی ماجرا هایی که سد راه این نمایش بود از رد شدن متن نمایش تا رد شدن در فیلترینگ بازبین های اداره کل  تا  دلایل هیئت بازبین از ضعف عمده در متن نمایشی و اعلام این نکته که این کار به لحاظ فنی و کارگردانی صلاحیت اجرای عموم و حضور در جشنواره ی استانی  را ندارد و اذهان هیئت بازبین به  اینکه این نمایش عاری از قابلیت های نمایشی می باشد .
اجرای نمایش شیتال برقص بر مرگ من در رودان
 اما همین کار به بخش تجربه های نو جشنواره فجر راه یافت و شنیده ها حاکی از حضور این نمایش در بخش بین الملل سی امین جشنواره تئاتر فجر می باشد .و یا فرجامی که بر سر نمایش رویای تفتیده آقای سالاری از بندرلنگه در جشنواره استانی در رودان افتاد و راهیابی این نمایش از بیرجند در بخش مرور جشنواره فجر  از نکات قابل توجه نمایش در این استان است .
برای  پاسخ به همه ی این علامت سئوالات کدام نگاه مسئول مدارانه لازم است ؟ و آیا این نگاه های ابزاری و سلیقه ایی فلان آقا و بهمان آقا باب تکثرگرایی و تنوع گرایی و ظهور خلاقیت را در تئاتر استان تحت الشعاع قرار می دهد ؟

پ ن : چراغ تئاتر در این استان  روشن است.
  
نمایش میدانی" جهان زیر پای آیین ماست " از میناب و نمایش "هیکل"  از  قشم در بخش خیابانی جشنواره فجر نیز حضور دارند .
عکس اول : نمایش کمدی الهی ، جلد دوزخ از خبرگزاری مهر
عکس دوم : نمایش شیتال برقص بر مرگ من از مجید جمشیدی