بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

اجرای تئاتر پزشکِ‌نازنین در بندرعباس/سایت بادگیر

پزشک نازنین نمایش‌نامه‌ای است از نیل سایمون نویسنده مطرح آمریکایی که نگاهی طنز به زندگی و آثار آنتوان چخوف نمایش‌نامه نویس بزرگ روسی دارد.

این نمایش به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهشب عباسی در اواخر خردادماه در پلاتو آفتاب بندرعباس برای اجرای عموم نمایش داده خواهد شد.

در این نمایش تمامی بازیگران از هنرجویان پلاتو تی‌تووک سال ۹۳ هستند و طراحی لباس و صحنه بر عهده سیما داوران است.

بنا به گفته‌ی کارگردان این نمایش، با توجه به اینکه یک نمایش‌نامه کمدی می‌تواند موجب آشتی دادن مخاطبان با سالن تاتر شود، قرار است پزشک نازنین یک نمایش کاملا سرگرم‌کننده و جذاب را برای عموم تماشاگران باشد.

«نیل سایمون» بهترین کمدی‌نویس زنده آمریکایی است که کمدی‌هایش آینه تمام نمای جامعه نوپای آمریکاست که با پاک کردن بزک‌ها و رنگ و لعاب از جامعه امروز آمریکا و با ورود به روابط انسانی و خانوادگی این جامعه، تماشاگران خود را در موقعیت‌های کمیک اما شگفت‌آور قرار می‌دهد.

او یکی از سرشناس‌ترین نمایشنامه‌نویسان جهان و نیز تاریخ برادوی است. باوجود شهرت سایمون به‌عنوان یک نمایشنامه‌نویس کمدی، در برخی از نمایشنامه‌هایش، به‌ویژه «سه‌گانه اوژن» و «پسران آفتاب» به تجارب آمریکاییان یهودی‌تبار در قرن بیستم پرداخته است. سایمون در سال ۱۹۹۱، جایزه پولیتزر را برای نمایشنامه «گم‌شده در یانکر» دریافت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد