بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

آذرخش هرمزگان؛ از زمین آسفالت شهرداری تا لیگ برتر فوتسال/ سایت بادگیر

azarakhsh 

:: بهشب عباسی

به بهانه صعود تیم فوتسال آذرخش هرمزگان به لیگ برتر

 

اواخر دهه‌ی هفتاد بود که تعدادی جوان هفده تا بیست‌ساله در محله چهارباغ بندرعباس تیم فوتسال تشکیل دادند و در زمین آسفالتی که توسط شهرداری نیمه‌تجهیز شده بود تمرین می‌کردند. این تیم کم‌کم در محلات بندرعباس شناخته‌تر شده و در جام‌هایی که در ماه رمضان یا دهه‌ی فجر برگزار می‌شد یکی پس از دیگری قهرمان می‌شد.

از بین آن‌ها عباس روزپیکر جوان هرمزگانی خیلی زود تصمیم گرفت که به‌جای بازی کردن در زمین، روی نیمکت بنشیند و حرفه‌ی مربیگری را دنبال کند. جوانان زیادی از محله‌های شاه‌حسینی، کمربندی و سیم بالا جذب این تیم شدند و خود من هم به مدت دو سال با این تیم و عباس روزپیکر فعالیت کردم، اگرچه خیلی زود فهمیدم که چندان استعداد فوتبالی ندارم و وارد هنر نمایش شدم.

 

roozpeykarعباس روزپیکر، مربی تیم آذرخش هرمزگان

حالا روزپیکر و تیمش که درواقع ریشه‌اش در همان زمین سخت و آسفالت شهرداری است توانسته در اتفاقی نادر در فوتسال هرمزگان به لیگ برتر صعود کند. برای علاقه‌مندان به ورزش چند نکته در خصوص این تیم می‌تواند جالب باشد، این بازیکنان ده سال است در کنار هم هستند یعنی از سن نوجوانی، آن‌ها سخت تمرین می‌کنند و نظم خاصی در این تیم وجود دارد و مربی تیم به‌شدت به نظم و تمرین حساس است. چه آن‌ سال‌ها که یک تیم محله‌ای کوچک بودند و چه این سال‌ها که نماینده‌ی هرمزگان در لیگ برتر هستند.

پیشنهاد من به مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان این است که فیلم مستند کوتاهی از فعالیت‌های ده‌ساله اخیر این تیم و مربی‌شان ساخته شود تا دیگر رشته‌های ورزشی استان بتوانند از این روش الگوبرداری کنند، این تیم که حالا نامش «آذرخش» است با کمترین هزینه توانسته در بالاترین سطح باشد و حالا نوبت مسئولین و مدیران است که از این ورزشکاران سخت‌کوش هرمزگانی تقدیر و حمایت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد