بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

اجرای نمایش زن با اجرای تئاتر کاغذی در پلاتو آفتاب بندرعباس

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، مجید بشکال بیان کرد: این نمایش برگرفته از نمایشنامه عروسی خون نوشته لورکا است که از 21 تا 25 آذر اجرا می شود.

وی در خصوص سبک اجرای این نمایش افزود: این نمایش با تلفیق دو سبک روایی و اکسپرسیونیستی با تکنیک اجرایی زنده و تئاتر کاغذی اجرا می شود.

کارگردان نمایش زن دلیل انتخاب این نمایشنامه را اینگونه عنوان کرد: یکی از دلایل مهم انتخاب این نمایشنامه نزدیکی فرهنگی نوشته های لورکا با هرمزگان بود زیرا این نمایش در فضای کشور اسپانیا که نزدیکی های زیادی با هرمزگان دارد اتفاق می افتد همچنین نگاهی که در مورد زن در این نمایش وجود دارداز دیگر دلایل این انتخاب بود.

بشکال افزود: در این نمایش تماشاگر با بخشی از ذهن شخصیت اصلی مواجه می شود در واقع در قسمتی از این نمایش ارتباط مستقیمی بین تماشاگر و بازیگر اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: نمایش عروسی خون با کشته شدن داماد در شب عروسی قوت میگیرد اما در نمایش زن که برگرفته از این نمایشنامه است داستان از داماد به عروس و مسائل حول آن معطوف می شود که در واقع دیدگاه های جامعه سنتی را به میان می آورد.

عضو گروه تئاتر و حرکت کارگاه در خصوص استفاده از المان های بومی در این نمایش بیان کرد: در قسمت هایی از طراحی صحنه از عناصر بومی استفاده شده و یا اینکه برخی از شخصیت ها از برقع استفاده کرده اند در طراحی لباس نیز به صورت تلفیقی از فرهنگ هرمزگان و اسپانیایی بهره برده ایم اما تاکیدی بر به کاربردن عناصر بومی ندارم.

این اثر از 21 تا 25 آذر به روی صحنه می رود،محل فروش بلیط کتاب تی تووک و پلاتو آفتاب.

نظرات 2 + ارسال نظر
ادریس سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:39 ب.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

با آرزوی اجرایی موفق...

بهاره دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:49 ب.ظ

درسته
اما خداییش کتابهای بی کیفیت فقط میاد بندر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد