بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

دوستان هنرمند هرمزگانی با دقت مطالعه کنید و سپس امضاء

بسمه تعالی

 

 

جناب آقای علی جنتی

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

باسلام و احترام

همانگونه که مستحضر هستید متاسفانه در سالهای اخیر در میدان کار تخصصی فرهنگ در سطح کلان کشور بدلیل بداخلاقی ها ، عدم استفاده از دیدگاه های متخصصان فرهنگی ، تعریف اهالی فرهنگ و هنر در جایگاه دشمنان ملت و گریز از قانون و در سطوح پائین تر ، سوء مدیریت و اتخاذ رویه های حذفی و  مدیریت جزیره ای و استفاده از قدرت برای التیام دمل های چرکین عقده های تاریخی و شخصی ، نه تنها آسیب های سختی بر پیکره فرهنگ تخصصی ما وارد شد بلکه بر خلاف تصور و پیش بینی دولتمردان حوزه فرهنگ عمومی نیز دچار انحرافاتی جبران ناپذیر گردیده است . اما اکنون ما در نقطه ای حساس از نوار زمان ایستاده ایم ، اینک که رئیس جمهور محترم با وعده تدبیر و امید و التزام به رویه اعتدالی و اخلاق گرایی بر ضرورت همگرایی و وحدت همه گروهها برای بهبود وضعیت جامعه تاکید می نمایند ، هنرمندان نیز با حفظ رویکرد انتقادی خود در کنار سایر گروهها ضروری می دانند به سهم خود پیشنهاداتی در راستای بهبود امور فرهنگی ارائه نمایند .در همین راستا با توجه به احساس ضرورت برای ترمیم آسیب ها ، هنرمندان استان هرمزگان و امضاء کنندگان این نامه با ساعت ها کار کارشناسی به بررسی و آسیب شناسی وضعیت موجود فرهنگی، اجتماعی استان هرمزگان پرداخته و ضمن در نظر گرفتن استاندارد های بومی ، ملی وجهانی معیارها و ویژگی هایی را برای مدیران پیشنهادی این میدان حساس به شرح زیر پیشنهاد می نمایند .

 

شناخت واقع بینانه از شرایط کنونی و موقعیت اجتماعی فرهنگی استان هرمزگان بواسطه تجربه کار در حوزه فرهنگ و هنر استان .

 

سوابق بارز علمی و اجرایی و مدیریتی در حوزه فرهنگ و هنر  بویژه سوابق فعالیت در استان هرمزگان .

 

التزام به بکارگیری نیروهای متخصص ، جوانان تحصیلکرده بومی و آشنا به مسائل روز  فرهنگ و هنر در بدنه مدیران میانی و کارشناسان فرهنگی در سطح استان .

 

انتقاد پذیری و  ترویج روحیه انتقادی با حمایت از منتقدین دغدغه مند و دلسوز مدیریت فرهنگی و هنری استان

 

التزام به قانون هم از حیث شناخت قوانین و بهره برداری از ظرفیت های فرهنگی اسناد بالادستی قانونی از جمله سند چشم انداز ، برنامه توسعه ، قانون بودجه و اصل 44 قانون اساسی و هم التزام به رعایت قوانین فرهنگی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی .

 

هماهنگی با سایر سازمانهای فرهنگی و غیر فرهنگی از جمله سازمان آموزش و پرورش ، سازمان ورزش و جوانان ، شهرداری ، حوزه هنری ، دانشگاههای استان جهت استفاده از ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی این سازمانها و هدایت آنها در مسیری همگون برای توسعه فرهنگی استان .

 

تدوین و اجرای برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت برای توسعه فرهنگی و ارتقاء سطح زیرساختهای فرهنگی و افزایش سرانه مکانهای فرهنگی استان و آینده نگری در مدیریت فرهنگی به جای روزمرگی .

 

اتخاذ روحیه فرهنگی در ارتباط با اهالی فرهنگ و پرهیز از اتخاذ رویکردهای پادگانی و نظامی .

 

التزام به احیاء انجمن های هنری و فرهنگی در قالب نهادهای مستقل و استقرار فرآیندهای مردم سالارانه در اداره نهادها و انجمن های هنری و پرهیز از دخالت در امورات هنرمندان .

 

واگذاری زیرساختهای فرهنگی و فرهنگسراها به هنرمندان و انجمن های هنری به جای واگذاری به بخش خصوصی با کاربردهای غیرفرهنگی و فقط با انگیره های اقتصادی .

 

برنامه ریزی جهت توجه به معیشت و مسکن اهالی فرهنگ و هنر در کلیه حوزه های تخصصی .

 

پیگیری پروژه های استانی و ملی از قبیل مجتمع موزه هنرهای معاصر، مجتمع های تئاتر شهر ، نماد شهری ، خانه هنرمندان . 

 

توجه به امر آموزش و استعدادیابی در سطوح کلان با تقویت انجمن ها و نهادهای فرهنگی و هنری و انجام پیگیری های لازم برای راه اندازی دانشکده هنر در دانشگاههای استان برای تقویت آموزش عالی فرهنگی و هنری .

 

اتخاذ رویکردهایی برای تسهیل در ارائه تولیدات فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت ها و الزامات قانونی سایر نهادها در خرید و حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری  .

 

نظرات 3 + ارسال نظر
یداله شهرجو سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:14 ب.ظ http://hurmuz.blogsky.com/

بهروز جان سلام
متن خوب و جامع نوشته شده است

سلام و درود بر یداله عزیز

احسان رضائی چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 ب.ظ http://goojegeno.blogsly.com

امضا

محمد بانوج پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:06 ب.ظ

امضا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد