بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

مشکلات تشکل های غیر دولتی در رسانه های هرمزگان سانسور شد.

پنج شنبه 24 فروردین وزیر ورزش جوانان دکتر عباسی در نشستی حضور داشتند با این نام "گردهمایی ورزشکاران، باشگاه های ورزشی و سمن های هرمزگان" در این دیدار نماینده باشگاه ها،نماینده ورزشکاران و نماینده سمن ها (سازمان های مردم نهاد NGO ) هر کدام به مدت ده دقیقه صحبت کردند.از طرف سمن ها من سخنرانی داشتم،از آنجایی که روابط عمومی سازمان ورزش و جوانان ونشریه صبح ساحل گفته های من را بازتاب خبری نداده است،تصمیم گرفتم که قسمتی از گفته ها را در این صفحه منتشر کنم.

پس از ادغام تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان و رویش وزارت جدیدی به نام "وزارت ورزش و جوانان" مشکلات زیادی برای تشکل های غیر دولتی به وجود آمد،به طوری که از اواخر اسفند 1389 تا امروز بیش از 300 پروژه که توسط تشکل های مختلف پیشنهاد داده شده بر زمین مانده است.

دلیل غیر فعال شدن تشکل ها نبود مجوز لازم برای فعالبت است به طوری که از روز بعد از ادغام تا امروز معاونت جوانان در سازمان ورزش و جوان هرمزگان معرفی نشده است، قبل از ادغام ترس این وجود داشت که فضای این وزارتخانه جدید کاملا ورزشی باشد.که این گونه نیز شد.

بحث یارانه سمن ها در حد یک شعار رسانه ای باقی ماند و هیچ وقت به دست تشکل ها نرسید،بحث همکاری دستگاه ها دولتی با سمن ها که متاسفانه  خیلی مناسب نیست،موضوع ساخت مکانی برای تشکل ها جهت برگزاری نشست ها و همایش ها یکی دیگر از خواسته ها سمن هاست که تا به حال اقدامی نشده است.

در ده سال اخیر جوانان هرمزگانی علاقه زیادی به فعالیت های اجتماعی پیدا کردند به طوری که بیش از 170 تشکل غیر دولتی در این چند سال در سراسر استان در حال فعالیت هستند.اما در سال گذشته متاسفانه مشکلات ادغام و دردسرهای بعد از آن جلوی فعالیت های سازمان های مردم نهاد را گرفت.

در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که برای جوانان تلاش می کنند امیدواریم در سال پیش رو دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

نظرات 4 + ارسال نظر
Behnam Zakeri شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:09 ب.ظ http://www.BehnamZakeri.ir

پایدار باشی

ادریس یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:14 ق.ظ

گوش هایی که نمی شنوند..!!

دبیر یک تشکل تعطیل شده یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:35 ق.ظ

کدام تشکل؟چند سال قبل در سازمان جوانان تشکل وجود داشت.با امدن مدیرانی نطیر عسکری و تذرو همه تشکلها تعطیل شدند.حالا هم روابط عمومی اداره ورزش یکی از ضعیفترین هاست.تا کنون حتا 2 خط خبر و دعوتانامه برای نشریات ننوشته.دلت خوشه بهروز.....

فاطمه یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:21 ق.ظ http://aftabejonoob.blogfa.com

سلااااااااااااااام........به وبم سربزن.......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد