بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

پیام روز جهانی تئاتر/ ترجمه نوید نقوی


هر ساله روز جهانی تئاتر ۲۷ مارچ در سراسر دنیا جشن گرفته می شود،انیستیتوی بین المللی تئاتر امسال از "جان مالکویچ"  هنرپیشیه  مطرح آمریکایی خواسته که پیام امسال را بنویسد،گروه تئاتر تی تووک پیش آ پیش این روز را به همه تئاتر دوستان تبریک می گوید.
روابط عمومی گروه در نظر دارد که امسال مراسمی کوچک همزمان با تمام دنیا در بندرعباس برگزار کند.پیام امسال به درخواست گروه و با لطف دوست عزیزمان آقای نوید نقوی ترجمه و در اختیار این وبلاگ گذاشته شد./زبان اصلی پیام را از اینجا بخوانید.

 

مفتخرم که انیستیتوی بین المللی تئاتردر یونسکو از من تقاضا کرده است تا برای گرامیداشت پنجاهمین سال روز جهانی تیاتر سخن بگویم، سخن کوتاه من خطاب به همکاران، همقطاران و رفقایم در تیاتر است.

 

امید که آثارتان گیرا و اصیل باشد. امید که ژرف‌ باشد و پر‌احساس. باشد که به ما کمک کند تا به این پرسش بیاندیشیم که معنی انسان بودن چیست؟ و امید که این اندیشه با دل ها، با پاکدلی و پاک‌اندیشی، و با شرف متبرک شود

امید که بر دشمنی ها چیره شوید، بر سانسور، فقر و پوچگرایی؛ همانگونه که بسیاری از شما به آن متعهد شده‌اید.

امید که درخشان و پرتوان باشید تا به ما پیچیدگی‌های تپش قلب آدمی را بیاموزید، وکنجکاوی و فروتنی را ، که آن را دست‌‌آورد یک عمر خود ساخته‌اید.

امید که بهترین‌های شما -چرا که بهترین‌ها را طلب میکند- آن هم در نابترین و گذراترین لحظه چارچوبی بیابید برای این بنیادی‌ترین پرسش: چرا زیست می کنیم؟

 

خدا نگهدار

جان مالکویچ

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
آرش شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:00 ب.ظ

مرسی ، ممنون!

ادریس دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:43 ب.ظ

به امید سالی سرشار از موفقیت برای تمامی هنرمندان هرمزگانی خصوصا بر و بچه های تئاتر....

درود بر ادریس و نوروز بر تو خوش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد