بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

برای غرور مهران و گروه یک دل تیگار


راهیابی تئاتر "شی تال برقص بر مرگ من" به بخش تجربه های نو جشنواره فجر یک اتفاق خوب برای تئاتر هرمزگان بود؛ این اثر در جشنواره تئاتر استانی هرمزگان توسط بازبین ها رد شد، اما کارگردان این گروه تصمیم گرفت که نمایشنامه اش را مستقیم به جشنواره فجر معرفی کند.

اواخر مهرماه سایت ایران تئاتر اسامی نمایشنامه های پذیرفته شده را منتشر کرد که نام این اثر هم در این بین به چشم می خورد.

مهران محمود زاده و گروه جوانش در رودان تمرینات خود را آغاز کردند و با اضافه کردن یکی دو بازیگر جدید و اصلاح برخی صحنه ها تلاش خود را برای حضور در جشنواره دو چندان کردند،خوشبختانه بازبین ها پس از بررسی آثار رای به حضور نماینده هرمزگان در این بخش از جشنواره را صادر کردند.

یادآور می شود، گروه تی تووک هرمزگان طی دو سال گذشته دو اثر را در همین بخش جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه برده است.

نمایش "شی تال برقص بر مرگ من" تنها گروه شهرستانی است که به این بخش جشنواره راه پیدا کرده است و دیگر گروه ها همگی از تهران هستند،بیشتر کسانی که موفق به حضور در این بخش می شوند،آثارشان به لحاظ فرم اجرایی و روایت متفاوت است،بیشتر کارگردانان جوان و مدرن که شکل های نوین تئاتر را آزمون و خطا می کنند در این بخش شرکت می کنند.

مهران محمود زاده هنرمندی است با نگاهی نو؛ کارنامه کاری او را که مرور می کنیم، متوجه علاقه او به تئاتر غرب می شویم. اجرای موفق "خرس" اثر چخوف، بازی و کارگردانی نمایش "مونولوگ" اثر هارولد پینتر، دریافت جوایز مختلف در جشنواره تئاتر دانشجویی در سال 1383 در زاهدان با اجرای "آرامش از نوع دیگر" نوشته تام استپارد.

همه این ها به علاوه اثر جدید که نگاهی دارد به "آنتیگونه" سوفوکل نشان دهنده این است که مهران محمود زاده یکی از نمایندگان جریان نوینی از تئاتر است که در هرمزگان متولد شده است و می خواهد رشد کند. او و گروهش قصد دارند بدون تقلید و تعصب به تئاتر گذشتگان این استان و بر اساس علم روز تئاتر را دنبال کنند./این مطلب در سایت هرمزگان نیوز هم منتشر شده است.عکس از مجید جمشیدی
نظرات 6 + ارسال نظر
مجید جمشیدی چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ق.ظ http://www.majidjamshidi.blogsky.com/

ذکر منبع در همه موارد لازمه جناب عباسی دشتی
نه اینکه شما بر دیگران خرده بگیرید و خود یک نمونه اش باشید

سلام در مورد ؟

مجید جمشیدی چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ب.ظ http://www.majidjamshidi.blogsky.com/

در مورد عکس

ممنون که یادآوری کردی.
در توضیح یادآور شوم که این عکس و مطلب را من از سایت هرمزگان نیوز گرفته ام.و در پایان مطلب هم به منبع اشاره کردم.
در ضمن در این سایت اشاره ای به صاحب عکس نشده بود،اگر شما به عنوان صاحب اثر گله مند هستید به نظرم باید با مدیر سایت مذکور تماس بگیرید.
به هر حال من الان در وبلاگ خودم نام عکاس را می نویسم اما شما هم حق بدهید،من که علم غیب ندارم که بتوانم تشخیص بدهم فلان عکس در فلان سایت متعلق به کیست.
وظیفه من نام بردن از منبع بود که انجام شد.

مجید جمشیدی چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:15 ب.ظ

سپاس دوست عزیز

/این مطلب در سایت هرمزگان نیوز هم منتشر شده است.

ادریس چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:38 ب.ظ

به امید موفقیت و کسب تجربه های جدید...

درود

تیاتری پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:42 ق.ظ

جناب چرا تا کسی پایش به جشنواره ی تاتر فجر باز میشود شما خودتان را قاطی میکنید مهران به فجر رفته چه ربطی به تی توک داره یادت باشه جناب رودان وام دار هیچ کسی نیست تنها مهره ای هم که فعلا در بحث نظارتی تاتر دارد شما بندریها در حال تلاش برای حذف کردن آن هستید یک نکته رابگویم همیشه بندریها از هنر نمایی شهرستانی ها به خصوص مینابی ها و رودانی ها در هراسند برای همین سعی دارند بین بچه های تاتر شهرستان تفرقه بیندازند بله تی تووک موفق است اما خودش موفق است تیگار هم موفق شده اما خودش موفق شده یادت باشه شما که نونهال تاتر استانید و تازه وارد این وادی شدین کارنامه ی درخشانی هم ندارید چرا فکر میکنید فقط شما درست فکر میکنید و حرکت شما در تاتر درست هست لطفا از این حرفها برداشت سو نکنید چون روی سخن من با کسانی است که فکر میکنند رودانی ها باید پیشرو فکر انها باشند و در زاویه ی تنگ نظر انها حرکت کنند نه خیر عزیزم شما کار خودتان را بکنید که رودانی ها و مینابی هابلدند کجا بخوابند

حالا شما کی هستید؟حالا ما چرا باید از هنرنمایی رودانی ها و مینابی ها در هراس باشیم؟حالا چرا باید تفرقه بیاندازیم؟حالا مگر من گفتم کارنامه من همش ۲۰؟از کجای حرف های من برداشت کردی که من گفتم فقط ما درست فکر می کنیم؟ کلن چرا این همه عصبانی هستی شما؟مگر من مطلب بدی نوشته ام؟

یک تیاتری دیگر سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:12 ب.ظ

من یک تئاتری رودانی هسیتم
این مهره نظارتی ای که جناب تیاتری از آن نام می برد کسی نیست جز سعید موحدی که تمام تلاشش را کرد که این نمایش را در جشنواره استانی و حتی اجرای عموم در رودان رد کند و موفق هم شد .
همین مهره رودانی متن علی رضا داوری را که سال قبل نماینده استان در جشنواره فجر بود رد کرد .
این مهره نمایش مصیب داوری را برای شرکت در جشنواره استانی رد کرد .
دیگر از یک مهره نظارتی رودانی چه کاری برای حذف رودانی ها بر می آمد که انجام نداده؟
زودتر از همه خود ما رودانی ها برای حذف او تلاش کرده و میکنیم، چون تنگ نظر است و بد جور برای حذف آمده .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد