بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

برای شهرزاد سینما خاموش شده بندرعباس.


وقتی برادران لومیر در سال 1895 اولین دوربین فیلمبرداری را اختراع می کردند فکرش را نمی کردند که 43 سال بعد در ایران فیلمی ساخته شود با نام "دختر لر" آنها حتی فکرش را هم نمی کردند که 116سال بعد  مشکل خاموش بودن پله برقی های یک مجتمع تجاری، دلیل فرعی  اختلاف هیت امناء و قطع برق توسط سازمان برق دلیل اصلی جهت تعطیل شدن سینما شهرزاد بندرعباس باشد.

بله متاسفانه این تراژدی در معتبرترین شهر بندری ایران اتفاق افتاده است،شهری که ثروت دارد اما فرهنگ استفاده اش را دیگران بهتر بلدند،در کل این شهر در حال توسعه دو سینما برای مردم وجود داشت که هر دوی این سینماها در مجتمع های تجاری قرار دارند،ترافیک شدید در مرکز شهر باعث شده که خیلی از علاقمندان سانس های آخر شب را برای دیدن فیلم انتخاب کنند،اما مستولین مجتمع ستاره شهر می گویند به دلیل تعطیل شدن مجتمع در ساعت 10 شب،تماشگران نمی توانند از پله برقی استفاده کنند.

حالا این وسط اگر پیرمردی یا معلول جسمی مخاطب  این سینما باشد و نتواند پله های خشک این سه طبقه را پایین بیاید تکلیف چیست؟ مگر وقتی که سینما را در طیقه سه می ساختید به این موضوعات فکر نمی کردید؟ حالا تکلبف این شهر 500 هزار نفری چیست که باید بنشیند تا فرهنگسراهایش تخریب شوند و سینماهایش تعطیل؟

در خرداد سال گذشته بود که همایون امیرزاده مدیر سابق اداره کل فرهنگ و هنر (ارشاد) هرمزگان از راه اندازی 2 سینما دیگر با با همکاری بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال خبر داد،اما ما نه 2 دیدیم و نه یک.همش وعده و وعید.

حالا هم 4 ما است که سینما تعطیل شده و مسئولین اداره فرهنگ و هنر در حال مذاکره با شرکت توزیع برق است.یعنی این مذاکرات بعد از 120 روز هنوز نتیچه نداده است،آن هم بین دو اداره دولتی در یک استان؟ یعنی این مذاکرات واقعا انجام می شود؟ امیدواریم روابط عمومی یکی از این دو اداره آخرین اخبار در خصوص این مذاکرات به زودی اعلام کنند تا مردم از این سردرگمی نجات پیدا کنند.

در پایان جهت یادآوری اعلام کنم که شهر شیراز دو برابر بندرعباس جمعیت دارد اما در این شهر 8 سالن سینما در حال فعالیت هستند و در اصفهان هم بیش از 10 سینما برای علاقمندان فیلم پخش می کنند،در اهواز هم 9 سینما وجود دارد که همه روزه برای علاقمندان هنر سینما فیلم اکران می شود.

درپایان یادی می کنیم از جناب آقای آلخاندرو آمنابار فیلمساز معروف اسپانیایی که با ساخت فیلم "دیگران" در سال 2001 توانست به ما بیاموزد که یادم بگیریم چگونه  با دیگران زندگی کنیم./این مطلب در صفحه آخر شماره امروز ندای هرمزگان چاپ شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد