بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

اهمیت صبح ساحل بودن،اهمیت درج خبر فداکاری عبداله در این نشریه


دیروز در این وبلاگ مطلبی کوتاه و خبری نوشتم در خصوص درج خبر فداکاری عبداله ژیانفر و برگزاری مراسم خودجوش برای آن در نشریه صبح ساحل هرمزگان،اما بازخورد بیشتر مخاطب های این وبلاگ نسبت به این عمل صبح ساحل منفی بود.دوستان گلایه داشتند که چرا این همه دیر صبح ساحل به فکر این اتفاق افتاده است و البته دلخوری های دیگر که می توانید در بخش نظرات این پست مشاهده کنید.

اما من حس کردم که کمی  درباه این رسانه بی انصافی شده است ،با توجه به این که صبح ساحل تنها رسانه ای بود که دو تن از خبرنگارانش در مراسم خودجوشی که ما برگزار کردیم شرکت کرده بودند و بعد از تعطیلات آخر هفته هم اخبار این مراسم را در صفحه اول نشریه پوشش دادند.بهتر می بود اگر دوستان به قسمت های مثبت این عمل نشریه هم نگاهی می داشتند .

اهمیت درج این خبر در این نشریه که با تیراژ بالایی در سطح هرمزگان پخش می شود در واقع می تواند ما را به هدف اصلی مان که معرفی فداکاری  عبداله ژیانفر است نزدیک تر کند. آیا ما غیر از این را می خواهیم؟جالب است بدانید که استاندار بعد دیدن این خبر در صبح ساحل،تصمیم گرفته که به دیدار خانواده این مرحوم برود و قول های شفاهی در خصوص ساخت مجسمه شجاعت از طرف چند مسئول دیگر داده شده است.

من در پایان از طرف خودم از این نشریه کمال تشکر را دارم که با انتشار این خبر کمک کرد که مردم بیشتری در این استان با فداکاری عبداله ژیانفر آشنا شوند.هر چند که متاسفانه صدا و سیما هنوز در خواب خرگوشی است.

نظرات 6 + ارسال نظر
مجتبا دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:00 ب.ظ

جناب عباسی:
خوب است در یک نتیجه گیری منطقی به موارد زیر هم توجه شود
1- وبلاگ های استان امروزه دیگر مثل دیروز نیستند حتی مثل پارسال هم نیستند خوب است توجه کنید که اگر ملاک ارزش گزاری تان فقط تیراژباشد میزان بازدید کنندگان 5 وبلاگ اصلی وپر مخاطب کنونی( من جمله وبلاگ شما) با تیراژ تمام نشریات محلی در یک هفته برابری می کند تیراژ صبح ساحل از 10 هزار نسخه بیشتر نیست بقیه خداوکیلی به هزار نسخه در هفته هم نمی رسد من اسم نمی برم خودتان از دکه ها بپرسید ویا حجم فروش نرفته های یک نشریه قیاس کنید
2- من نمی دانم چرا مخاطبان وبلاگ هایی چون من که نشریات محلی نمی خرند چر ا باید از امثال صبح ساحل متشکر هم باشند! این چه منتی اسیت که بر سر مخاطبان خودتان می گذارید نکند این اخلاق را هم از نشریات محلی یاد گرفته اید!!
3-اگر استاندار پس از خواندن صبح ساحل تصمیم به خواندن گرفته که کار را خراب تر کرده
الف) وای بر مطبوعات محلی که این قدر تاثیر گذار هستند اما در برابر این همه نابسامانی شهر سکوت کرده به تملق مسولان مشغولند وحتی جرات ندارند از فاضلاب جلو خانه خودشان هم بنویسند چه قدر بد بختی می خواهد به خدا
ب) وای بر استانداری که مجرای اطلاعات وی فقط مطبوعات محلی هستند وهیچ وبلاگی را نمی خوانذ!! جناب استاندار به غیر از این خبر دنبال کدام خبر در مطبوعاتی هستید که فقط آگی نامه اند؟
جناب استاندار در مطبوعات محلی کدام نقد و انتقاد وحتی یک گزارش حرفه ای ابرومند دیده اید که هنوز به دنبال اینان هستید
به هرحال امیدوارم این تعامل مارابه فضای روشن تری برساند

ممنون از گفته های شما مجتبا عزیز.
من خودم یکی از منتقدان نشریات محلی هستم.
این را بخوایند.
http://behshab.blogsky.com/1387/08/26/post-21/
و
http://behshab.blogsky.com/1388/06/09/post-230/
و این را هم د رمورد ندای هرمزگان نوشتم.
http://behshab.blogsky.com/1388/07/14/post-259/

من در این مطلب آخر نگاهی مثبت داشته ام به خبر فداکاری عبداله که توسط صبح ساحل منتشر شده بود.و فقط منظورم همین مطلب بود در مورد ضعف هایی که نشریات محلی دارد در این پست چیزی ننوشته ام
اما به نظر من البته نظر من است در مورد صبح ساحل کمی بی انصافی کرده ایم .به هر حال آنها هم تلاش کرده اند در این کار کنار ما باشند و قدمی بردارند به نظرات توجه کنید:
حامد:صبح ساحل ننوشته بود سنگین تر بود و...
مجتبا:خداراشکر که صبح ساحل از خواب کهف اش بیدار شد...
و....
به این شکل ما نمی توانیم با دیگر دلسوزان استان به تعامل برسیم ما باید کمی مثبت تر ببینیم.مثل عکسی که در مطلب گذاشتم.
در مورد وبلاگ ها نوشته بودید،دوست عزیز صبح ساحل تا بندر لنگه و اطراف رودان هم می رود و افرادی که این نشریه را می خوانند بیشتر قشری از جامعه هستند که شاید با دنیای مجازی سر و کاری ندارند.و این اهمیت صبح ساحل بودن است که ما باید به آن توجه کنیم.ممنون مجتبا

مجتبا دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:35 ب.ظ

با تشکر از پاسخ شما:
1 کاش به جای شما کسی ازجانب خود مطبوعات محلی جواب می داد جالبه که صبح ساحل که هم خبر وهم عکس را از وبلاگ ها گرفته در این باره ساکته با این حال نظر من کل نشریات محای استان بود که صبح ساحل پیر میکده شان است
2به قسمت 2 و3 جواب نداده اید
3- درباره اهمیت صبح ستحل بودن گفته اید که تاروستاهای اطراف لنگه ورودان هم می رود
البته اصل درد هم همین است که نشریه ای که در تمام بخش ها و جزایر وبنادر استان دفتر وخبرنگار دارد دریغ از یک گزارش روستایی افسوس از یک مصاحبه درباره مشکلات مردم روستا
به عنوان مثال عرض می کنم که بیماری جاروی جادوگر چند سال است که به صورت وحشت ناکی مزارع استان را می سوزاند واز بین می برد و روستاییان بی چاره را بی چاره تر می کند
شما بپرسید و ببنید در این ده پانزده سال اخیر این جریده شریفه صبح ساحل چه قدر این خبر راپیگیری کرد و با مسولان مصاحبه چالشی نهاد وچقدر گزارش روستاییی به چاپ رساند؟؟؟
بله درباره کودکی را در روستایی در رودان مار گزید
یا زنی در دهات میناب پنج قلو زایید
ویا بزی در رویدر روزی سه بار عطسه می کند و..و فعال است وبه همه جای استان می رود وجای تبریک وشادباش کشتن گوسفند هم دارد!!!

انتقادات شما کاملن درست است.مجتبا عزیز و مطمن هستم که توسط مدیران صبح ساحل خوانده می شود.

رضا دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:59 ب.ظ

اقا مجتبا گفته اند مطبو عات محلی وصبح ساحل را نمی خوانند پس طبیعی است که قضاوت درستی درمورد ان ندارند بنده بدون اینکه قصد جانبداری داشته باشم با اقراربه اینکه صبح ساحل نواقصی هم دارد به جهتی که خواننده ثابت ان هستم معتقدم این روزنامه در مواردزیادی برای مردم استان منشا خیر بوده مثلا درهمین زمینه روستا وکشاورزان باچاپ گزارشهای مستند وتکان دهنده درخصوص مشکلات بیماری مرکبات وگلخانه داران خوب کار کرده که شماره های موردنظر در سایت روزنامه موجود است ونتایج خوب چاپ این گزارشها را میتوان ازاهالی سرخون ورودان میتوان جویا شد

روحش شاد... سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ق.ظ

خبر فداکاری آقای ژیانفر و باید تموم کشور بدونن...
بازم خداروشکر امیدوارم قولاشون عملی بشه!‏‎ ‎

ر د ن سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:43 ب.ظ

حکایت آنست که هیچ چیز سر جای خودش نیست و گرنه خیلی اتفاقات فدای منافع و اداها نمیشد
هیچکس دلش نمیسوزد

علی شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ق.ظ

مجتبی خان خبر عطسه کردن بز در رویدر کی به چاپ رسیده که شمل گفتید مشخصه که روزنامه را نمیخونی و بعد قضاوت میکنی و خیلی از مزایای صبح ساحل هم نادیده میگیری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد