بهشب

یادداشت‌ها

بهشب

یادداشت‌ها

انتشار هنر باعث کمتر شدن خشونت می شود




دو سال پیش که نیروی انتظامی تصمیم گرفت با شدت و خشونت با ارذل و اوباش مقابله کند،خیلی ها نسبت به شیوه مقابله هشدار دادند زیرا که نه انسانی بود نه درد اصلی را دوا می کرد.اینکه به گردن یک انسان آفتابه انداخته شود و در شهر چرخانده شود،نه تنها باعث اصلاح آن فرد نمی شود بلکه باعث می شود که نگاه مردم به آن فرد از روی ترحم و دلسوزی باشد.

این روزها که بحث امنیت در شهر بندرعباس دهان به دهان می چرخد و همه به دنبال راه کار هستند برای کم کردن نا امنی و خشونت،بعضی ها مشکل اصلی را بیکاری و بعضی ها مهاجر پذیر بودن این شهر را دلیل نا امنی در بندرعباس می دانند.

قبل از اینکه پیشنهاد خودم را بگویم لازم است که یک نکته را ذکر کنم که خیلی مهم و حیاتی است برای مسولین هرمزگانی و آن هم حس اعتماد است.اگر گروهی مثلا وبلاگ نویسان هرمزگانی دست به اعتراض یک هفته ای می زنند.و نسبت به بد بودن امنیت و آسایش در این استان مسولین و دستگاه ها را نقد می کنند و در آخر هم پیشنهاد می دهند،آقایان مسول باید این احساس مسولیت وبلاگ نویسان را به فال نیک بگیرند و از این پتانسیل موجود برای آبادی و آرامش در این استان استفاده کنند نه اینکه آنها مستقیم و غیر مستقیم تهدید کنند.یادمان باشد که هرمزگان متعلق به همه ماست و آرزو و هدف جمعی که همانا پیشرفت این استان است باید موجب احساس اعتماد ما به یک دیگر شود.

فرهنگ و هنر باعث امنیت بیشتر می شود،فقط کافی است که مناطق جرم خیز و محلات فقیر نشین را شناسایی کنیم و با احداث یک فرهنگسرای کوچک یا یک کتاب خانه مناسب در آن محل باعث آشنایی کودکان و نوجوانان با این مقوله شویم.

شاید در حال حاضر در این محله ها برای هر یک از این نوجوانان داشتن یک چاقو ضامن دار؛ یک ارزش باشد اما وقتی این عزیزان بدانند که دنیایی وجود دارد به نام موسیقی که می تواند هم باعث تفریح باشد هم انتقال دهنده آرامش و احساس های خوب،بی شک رفتارش عوض می شود،وقتی ببیند که در این مکان ها همه به هم احترام می گذارند و کسی با توهین و فحاشی دیگری را صدا نمی کند،بی شک نه تنها خودش جذب این مکان ها می شود بلکه دوستانش را هم با فرهنگسراها دعوت می کند.

این یک راه حل ساده است که در هر صورت نتیجه اش برد؛ برد است،فقط کافی است که این مکان ها در این محله ها راه اندازی شود و البته مورد حمایت قرار بگیرد و فعالیت مستمر داشته باشد،متاسفانه و با کمال تاسف در بندرعباس ؛محله کمربندی (دور راهی ایسنی) یکی از این فرهنگسرا ها در حال متروکه شدن است نه تنها فعالیتی نمی کند بلکه قفل بزرگی بر در این مکان هنری زده شده است.

هرمزگان تشنه فعالیت های فرهنگی و هنری است،فقط کافی است که ایده ها را عملی کنیم و پولی را که دولت با نام مصوبه فرهنگی تصویت کرده است را با برنامه ریزی خرج کنیم و در آینده نه چندان دور نتایچ خوب و خوشحال کننده ای دریافت کنیم.

نکته:این آخرین مطلب من در هفته نامه ندای جوان بود.مدتی است که ندای جوان چاپ نمی شود.نقاشی "شب  پر ستاره" اثر ونسان ون گوک.

نظرات 3 + ارسال نظر
صدای بندر یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:26 ب.ظ

سلام بهشب جان
پیشنهادات در صورت عملی شدن واقعاْ سازنده است اما حقیقت اینه در حال حاضر محقق شدن این ها حداقل برای خود من یک رویاست !

رویاها رو فراموش نکن

امان یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:35 ب.ظ http://taaghormozgan.mihanblog.com/

دقیقا همین گونه که گفتی مسئولین امر می بایست این پیشنهادات را به سمت عملی شدن ببرند

گن جیش کک یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:41 ب.ظ

بی خیال امنیت
عاشق این نقاشی ون گوکم من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد